2010. október 4., hétfő

Almástészta



Nem kimondottan különleges ez a tészta, csupán azért írok bejegyzést róla, hogy a többi recept mellett ez is meglegyen, abban a formában, ahogy én szoktam készíteni.

Hozzávalók: tésztához- 50 dkg liszt, 20 dkg porcukor, 25 dkg vaj, 1 tasak sütőpor, 2 tojás; a töltelékhez - 2 kg alma (meghámozva), 1 marék mazsola, 1 marék dió, ízlés szerint sukor és fahéj + 2 marék búzadara.
Elkészítés: Az almákat meghámozom, lereszelem beleteszem a megmosott mazsolát és a diót, majd megcukrozom, fahéjat is teszek bele és félreteszem. A lisztet a sütőporral egy tálba szitálom, hozzáteszem a porcukrot, a tojásokat és belereszelem a hideg vajat, majd gyorsan összegyúrom. Kb. fél órát hagyom a hűtőben, azután a tésztát kettőbe vagom, kinyújtom, az egyiket egy enyhén kilisztezett tepsibe teszem, megszorom a búzadara felével, megrakom a levétől kicsavart almával, majd erre szóróm a maradék búzadarát és ráfektetem a másik kinyújtott tésztát. Villával megszúrkálom és addig sütöm amíg a teteje szép aranysárga lesz. A sütőből kivéve hagyom meghűlni és porcukorral szóróm meg.

6 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Nagyon szeretem!!!

Edó írta...

Ne viccelj már,örök kedvenc!Méghogy semmi extra:)Én is gyakran készítem.

Jutka írta...

Épp ahogyan mi is szeretjük :)

zsuzsiga írta...

:) Akkor jo! Pedig mar azt hittem, csak en vagyok ilyen almastesztas:)).

Bianka írta...

Imádom

Ágni írta...

Istenem! Azt hittem már sosem találkozom ezzel, eddig nem sikerült erdélyi blogokra találnom és a magyarországiaknak nincs ilyen "almás tésztájuk"!:) Ez pont olyan mint ahogyan anyukám készítette!! Köszi!